Пошук

14.04.2020 10:01   Тэкст: Ілья Лапато / Catholic.by
Фота: Fabrizio Bensch / Reuters

Прайшло ўжо чатыры тыдні, як у Германіі на час каранціну закрылі ўсе святыні. Сімвалічны час Вялікага посту і новая рэальнасць — з немагчымасцю Камуніі і споведзі, але з магчымасцю маліцца анлайн.

Пра асаблівасці Вялікадня ў новых умовах і адрозненне нямецкай традыцыі ад беларускай расказвае Ілья Лапато.

Яйкі, заяц і выходны панядзелак

Католікі Германіі не благаслаўляюць яек і амаль ніколі іх не фарбуюць. Знаёмыя нам чырвоныя яйкі на Вялікдзень, як і велікодныя кошыкі з вяндлінамі і печывам — гэтая традыцыя характэрна для польскіх парафій, а таксама для сорбаў — этнічнай групы з ваколіц Саксоніі.

Фота: pottsmerc.com

Сорбы належаць да этнічнай меншасці ў Германіі і побач з датчанамі, фрызамі, сінці і рома маюць афіцыйны статус нацыянальнай меншасці, што гарантуе ім права на абарону сваёй культуры.

Па-іншаму выглядаюць і некаторыя моманты Пасхальнага Трыдууму.

Як і ў нас, у Вялікі чацвер далёка не ва ўсіх парафіях адбываецца абрад абмыцця ног. Як вядома, некалькі гадоў таму Папа Францішак дазволіў задзейнічаць у гэтым абрадзе не толькі мужчын. У Берліне я назіраў, як падчас святой Імшы Вячэры Пана святар абмываў ногі тром мужчынам, пяцём жанчынам і чацвярым дзецям. У Беларусі пакуль такога не ўбачыш.

У Вялікую пятніцу звычайна людзі прыходзяць у касцёл з кветкамі. Іх прыносяць да алтара падчас ушанавання крыжа. Сёлета ж вернікі сачылі за набажэнствам праз інтэрнэт.

Фота: pfarrei-vallendar.de

Рэкамендаваны каранцін даў зялёнае святло крэатыву маладых католікаў. Моладзь са студэнцкай парафіі ў Мюнстэры кожны тыдзень сама аздабляе святую Імшу: запісвае спевы для трансляцыі і разважае над тэкстамі Евангелля. Дзяўчаты і хлопцы дасылаюць 30-секундныя ролікі, якія святар уключае ў нядзельнае казанне. Атрымліваецца інтэрактыўна.

Цікавай выглядае традыцыя са свечкамі ў Пасхальную вігілію.

У некаторых парафіях падчас першага чытання з кнігі Быцця пасля словаў «<…> і быў вечар, і была раніца, дзень першы / другі / трэці...» ля алтара па чарзе запальваюць па адной з сямі свечак. Выглядае сімвалічна.

Вялікая пятніца і велікодны панядзелак — выходныя. У Германіі ў гэтыя дні нічога не працуе, нават прадуктовыя крамы. Да пандэміі ў такія дні, нягледзячы на замкнёныя супермакеты, заўжды можна было знайсці месцы, каб выпіць каву або павячэраць. Цяпер найлепшая кава ў нядзелю — зробленая дома.

Фота: dw.com

Папулярным сімвалам да святаў Вялікадня ў Германіі з’яўляецца велікодны заяц. Па традыцыі ў велікодную раніцу ён прыносіць падарункі і пакідае за сабой яйкі. Асабліва яго любяць дзеці, бо найчасцей заяц «прыносіць» шакалад і слодычы.

Велікодны ранак для многіх малых пачынаецца з квэсту: трэба знайсці падказкі ад зайчыка і здагадацца, дзе схаваныя падарункі.

На гэтым вобразе актыўна спекулююць гандлёвыя сеткі, спрабуючы такім чынам камерцыялізаваць Вялікдзень. Штогод з вітрынаў на людзей глядзяць сотні зайчыкаў і зайцоў усіх магчымых колераў і памераў. У тэлерэкламе такія зайцы могуць рэкламаваць усё, што заўгодна.

З аднаго боку, гэта плюс — пра Вялікдзень не забываюцца. Але важна, каб вобраз зайца не зацямняў цэнтральны вобраз свята — уваскрослага Хрыста.

Фота: bitlanders.com

Адна нямецкая прымаўка кажа: іншыя краіны — іншыя звычаі. Але нязменным застаецца прывітанне на ўсіх мовах: Хрыстус уваскрос!

Ад рэдакцыі: Думкі, выказаныя ў матэрыяле, носяць суб’ектыўны характар і з’яўляюцца абагульненнем вопыту аўтара.

Пры выкарыстанні матэрыялаў Catholic.by спасылка абавязковая. Калі ласка, азнаёмцеся з умовамі выкарыстання

Дарагія чытачы! Catholic.by — некамерцыйны праект, існуе за кошт ахвяраванняў і дабрачыннай дапамогі. Мы просім падтрымаць нашу дзейнасць. Ці будзе наш партал існаваць далей, у значнай ступені залежыць ад вас. Шчыра дзякуем за ахвярнасць, молімся за ўсіх, хто нас падтрымлівае.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Папа Францішак

Бог заўсёды чакае нас.
Ён ніколі не губляе надзеі і заўсёды прабывае побач.