![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-12-30-03-2018.jpg)
30 сакавіка вечарам Вялікай пятніцы мінскі архікатэдральны касцёл Імя Найсвяцейшай Панны Марыі ледзь змясціў усіх жадаючых ушанаваць Крыж Збаўцы, які ў гэты дзень аддаў на ім жыццё дзеля адкуплення ўсіх людзей з няволі граху і смерці. Літургію Мукі Пана з адарацыяй Святога Крыжа ўзначаліў арцыбіскуп Тадэвуш Кандрусевіч, Мітрапаліт Мінска-Магілёўскі.
Як вядома, у гэты дзень нідзе ў свеце няма святой Імшы.
У Вялікую пятніцу, калі на алтары крыжа на Галгофе пралілася Найсвяцейшая Кроў Збаўцы, ніводзін святар не здзяйсняе бяскроўнай Эўхарыстычнай ахвяры на касцёльным алтары, які ўвесь дзень з вечара напярэдадні застаецца аголеным.
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-2-30-03-2018.jpg)
Як і ў Пальмовую нядзелю, у Вялікую пятніцу чыталася апісанне мукі і крыжовай смерці Хрыста з Евангелля паводле Яна. На словы, у якіх сказана пра смерць Езуса, усе ў касцёле ўкленчылі і пэўны час захоўвалі маўчанне. У гэты момант кожны ўдзельнік набажэнства ў сэрцы перапрашаў Збаўцу за свае грахі, што сталі тымі цвікамі, якімі Ён быў укрыжаваны.
Крыж, які ва ўсе часы быў і застаецца знакам спакусы, паколькі спалучае ў сабе на першы погляд неспалучальныя рэчы, стаў праводнаю думкаю ў гаміліі, з якой звярнуўся да вернікаў арцыбіскуп Тадэвуш Кандрусевіч.
Іерарх перадусім звярнуў увагу на тое, што ў англамоўным свеце Вялікая пятніца называецца Добрай пятніцай (Good Friday). Разам з тым, у іншых мовах гэты ж дзень называецца таксама Сумнай пятніцай (напрыклад, Страстная пятница на рускай мове).
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-17-30-03-2018.jpg)
«Як трагічны і сумны дзень у той жа час можа быць добрым і прыгожым?» — задаўся пытаннем арцыбіскуп Кандрусевіч, падкрэсліўшы, што такую супярэчнасць можна растлумачыць толькі пэўным парадоксам гэтага незвычайнага дня.
«Кожны парадокс мае два твары. Гэта тая самая рэчаіснасць у дзвюх розных праявах. Абедзве яны праўдзівыя і не могуць быць аддзелены адна ад адной, падобна як не могуць быць аддзелены два бакі адной манеты. Вялікая пятніца таксама мае два твары: адзін як быццам глядзіць назад, другі — наперад. Адзін увасабляе цярпенні і крыжовую смерць Езуса, другі — радасць уваскрасення. Гэтыя два аспекты разам складаюць адзіную Пасхальную таямніцу.
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-1-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-2-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-3-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-4-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-5-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-6-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-9-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-8-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-7-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-13-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-11-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-12-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-10-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-14-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-15-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-16-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-17-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-19-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-18-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-20-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-21-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/previews/news/2018/03/7827/s-2018-03-31-22-30-03-2018-cb.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-1-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-2-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-3-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-4-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-5-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-6-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-9-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-8-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-7-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-13-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-11-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-12-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-10-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-14-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-15-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-16-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-17-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-19-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-18-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-20-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-21-30-03-2018.jpg)
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-22-30-03-2018.jpg)
Каб лепш зразумець сэнс гэтай таямніцы, Касцёл цэлебруе Пасхальны Трыдуум, які вядзе нас шляхам ад смерці Хрыста да Яго ўваскрасення.
На гэтым шляху ключавое месца займае Вялікая пятніца, калі смерць і жыццё сустракаюцца. Штосьці падобнае мы перажываем апоўначы, калі сустракаюцца канец мінулага дня і пачатак новага».
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-16-30-03-2018.jpg)
Пастыр Мінска-Магілёўскай архідыяцэзіі падкрэсліў, што ў Вялікую пятніцу ва ўсёй паўнаце раскрываецца сэнс Крыжа Езуса Хрыста:
«Крыж — гэта ўнікальны знак, які дае нам магчымасць зазірнуць у сэнс Пасхальнай таямніцы. Толькі крыж можа паказаць нам, як кантрастныя моманты смерці і ўваскрасення, знявагі і славы „прыміраюцца“ паміж сабой.
Крыж Хрыста дазваляе нам бачыць цярпенні і смерць, а таксама цяжкасці штодзённага жыцця ў святле ўваскрасення».
Заключныя словы арцыбіскупа прагучалі як пажаданне і заахвочванне вернікам:
«Няхай Вялікая пятніца пазначыць нашыя сэрцы знакам крыжа, які заўсёды будзе нагадваць нам пра выклікі жыцця з мэтай верна следаваць за Хрыстом».
![](/3/images/news/2018/03/7827/2018-03-31-18-30-03-2018.jpg)
Гамілія арцыбіскупа Тадэвуша Кандрусевіча на Вялікую пятніцу >>>
Пад старажытны спеў «Дакораў» Пана няўдзячным людзям: «О, Мой народзе, што табе зрабіў Я...» вернікі адзін за адным падыходзілі да крыжа. Яны пацалункам ушаноўвалі гэтую старажытную прыладу ганебнай смерці, якая ў той жа час стала прыладаю нашага збаўлення: «салодкім дрэвам», чый Плод — Укрыжаваны Збаўца — перамог плод райскага дрэва, які стаў згубным для Адама і ўсяго чалавечага роду.
…Даволі позна ўдзельнікі набажэнства Мукі Пана разыходзіліся з катэдры. Яны вярталіся дадому духоўна ўмацаванымі, гатовымі мужна адстойваць сваю веру ў перамогу Хрыстовага Крыжа.
![](https://catholic.by/3/templates/catholic/img/left.png)
![](https://catholic.by/3/templates/catholic/img/right.png)
![](https://catholic.by/3/templates/catholic/img/close.png)
![](https://catholic.by/3/templates/catholic/img/close.png)